W jakich pojazdach montowana jest belka skrętna oraz jakie posiada ona zalety?

Każdy mechanik rozumie, że jednym z zazwyczaj wykorzystywanych w motoryzacji typów podwozia tylnego jest takie, które nie przenosi napędu. Pozwala to na oszczędzenie dodatkowego miejsca w tylnej części podwozia, przez co powstaje wolne miejsce na większy bagażnik.


Tego typu typ zawieszenia jest często wykorzystywanym rozwiązaniem w przypadku niewielkich i stosunkowo niedrogich aut miejskich.
read more

Każdy mechanik rozumie, że jednym z najczęściej wykorzystywanych w motoryzacji rodzajów podwozia tylnego jest takie, jakie nie napędza pojazdu. Pozwala to na wygospodarowanie wolnego miejsca w znajdującej się z tyłu części zawieszenia, przez co tworzy się puste miejsce na większy bagażnik.
Tego typu rodzaj zawieszenia jest często stosowanym rozwiązaniem w przypadku małych oraz stosunkowo tanich aut miejskich.

wycieczka

Autor: Patrick Bombaert
Źródło: http://www.flickr.com
Podwozie pod nazwą belka skrętna nazywane jest także jako podwodzie półzależne. Jest to specyficzne rozwiązanie mechaniczne, gdyż zawieszenia dzielą się na niezależne lub zależne. W przypadku zawieszenia niezależnego koła usytuowane na tej samej osi funkcjonują niezależnie od siebie. Podwodzie zależne z kolei, to dwie sztywne osie, gdzie ruch jednego koła wpływa na przeciwny ruch drugiego. Taka belka to taki rodzaj zawieszenia, którego nie można by zaliczać do żadnego ze wspomnianych dwóch rodzajów.
skóra

Autor: Sivi Steys
Źródło: http://www.flickr.com
Zaletą tego rozwiązania jest nieskomplikowana konstrukcja, jaka potrzebuje małej ilości miejsca. Kolejną zaletą jest mała waga, minimalne zmiany w geometrii kół w trakcie eksploatacji pojazdu nawet w stosunkowo ciężkich sytuacjach.

Nie wahaj się oraz zobacz zawarte tu uwagi o nas (http://artmech.pl/wypozyczalania-samochodow-lotnisko-warszawa-chopin/). To na pewno są bardzo ciekawe informacje – zwyczajnie kliknij tutaj.

W porównaniu do osi posiadającej wiele wahaczy, w belce skrętnej występuje duży skok kół. Następną dużą zaletą jest duża łatwość montowania i demontowania takiego typu zawieszenia. Jeszcze innym atutem jest mała ilość składników. Niestety oprócz wspomnianych plusów, taki typ podwozia ma również minusy.

Jednym z nich jest przenoszenie drgań na karoserię, brak możliwości zmodyfikowania geometrii kół i to, że uszkodzenie amortyzatora przeważnie wiąże się z koniecznością wymiany kompletnej belki.