W jakich pojazdach montowana jest belka skrętna oraz jakie posiada ona zalety?

Każdy mechanik wie, że jednym z najczęściej używanych w motoryzacji typów zawieszenia tylnego jest takie, jakie nie napędza pojazdu. Pozwala to na wygospodarowanie dodatkowego miejsca w znajdującej się z tyłu części zawieszenia, przez co powstaje wolne miejsce na większy bagażnik.


Taki rodzaj zawieszenia jest najczęściej stosowanym wyjściem w przypadku małych oraz relatywnie tanich aut wykorzystywanych głównie w miastach.
read more

Każdy mechanik rozumie, że jednym z najczęściej wykorzystywanych w motoryzacji rodzajów podwozia tylnego jest takie, jakie nie napędza pojazdu. Pozwala to na wygospodarowanie wolnego miejsca w znajdującej się z tyłu części zawieszenia, przez co tworzy się puste miejsce na większy bagażnik.
Tego typu rodzaj zawieszenia jest często stosowanym rozwiązaniem w przypadku małych oraz stosunkowo tanich aut miejskich.

wycieczka

Autor: Patrick Bombaert
Źródło: http://www.flickr.com
Podwozie pod nazwą belka skrętna nazywane jest także jako podwodzie półzależne. Jest to specyficzne rozwiązanie mechaniczne, gdyż zawieszenia dzielą się na niezależne lub zależne. W przypadku zawieszenia niezależnego koła usytuowane na tej samej osi funkcjonują niezależnie od siebie. Podwodzie zależne z kolei, to dwie sztywne osie, gdzie ruch jednego koła wpływa na przeciwny ruch drugiego.

Nie chcesz, by intrygujące treści przemknęły Ci koło nosa? Zatem na pewno przypadnie Ci do gustu dobra strona www (https://artgrafcars.pl/kurierskie-floty/), na której możesz przejrzeć świeże posty.

Taka belka to taki rodzaj zawieszenia, którego nie można by zaliczać do żadnego ze wspomnianych dwóch rodzajów.

skóra

Autor: Sivi Steys
Źródło: http://www.flickr.com
Zaletą tego rozwiązania jest nieskomplikowana konstrukcja, jaka potrzebuje małej ilości miejsca. Kolejną zaletą jest mała waga, minimalne zmiany w geometrii kół (opony wielosezonowe) w trakcie eksploatacji pojazdu nawet w stosunkowo ciężkich sytuacjach. W porównaniu do osi posiadającej wiele wahaczy, w belce skrętnej występuje duży skok kół. Następną dużą zaletą jest duża łatwość montowania i demontowania takiego typu zawieszenia. Jeszcze innym atutem jest mała ilość składników. Niestety oprócz wspomnianych plusów, taki typ podwozia ma również minusy.

Jednym z nich jest przenoszenie drgań na karoserię, brak możliwości zmodyfikowania geometrii kół i to, że uszkodzenie amortyzatora przeważnie wiąże się z koniecznością wymiany kompletnej belki.