Dlaczego pociąg elektryczny jeździ?

Jednym z najbardziej praktycznych oraz szybkich sposobów przemieszczania się na duże dystanse jest kolej. Dawniej obsługiwana przez lokomotywy parowe natomiast dzisiaj przez pojazdy elektryczne lub spalinowe. Zamiana lokomotywy z parowej na elektryczną łączy się z odkryciem napędu elektrycznego oraz rozwoju przesyłowej sieci. Taki pojazd zwyczajnie był prostszy w użyciu aniżeli tradycyjny parowy. Nie było konieczności przewożenia z sobą znacznej ilości paliwa oraz wody bez której lokomotywa nie mogłaby prawidłowo funkcjonować.

Odkrycie silnika elektrycznego w roku mniej więcej 1800 przyzwoliło na rozwiązanie problemu z którym borykała się droga żelazna, to znaczy dostarczenia właściwej ilości wody na trasie . Pozwoliło to też na stworzenie nowego wariantu przewozu miejskiego, tzw. tramwaju elektrycznego, który zamienił malowniczy ale mało skuteczny tramwaj konny. Poruszany on jest przy pomocy elektrycznego silnika czyli maszyny która energię elektryczną zamienia na energię mechaniczną. Paliwo zatem prąd elektryczny może zostać dostarczany do motoru na wiele metod, przykładowo za pomocą rozmaitego typu akumulatorów bądź z sieci energetycznej przy pomocy kabla.

Czy interesują Cię tego typu wątki? Jeżeli tak, to jeszcze więcej tego rodzaju postów opracowano na naszej nowej stronie. Zachęcamy!

Tramwaj bądź pociąg elektryczny używają tej drugiej metody. Elektryczność zapewniana jest przez przewód.

silnik

Źródło: http://www.sxc.hu/

Transportują ją m.in. odbieraki prądu, a więc urządzenia o różnej budowie jakie równocześnie przesyłają prąd do motoru i umożliwiają ruch pojazdu bez przerw w dostawie prądu. W zależności od tego o którym pojeździe mowa, odbieraki prądu posiadają różny układ. Wynika to także z technologii jaka była użyta.

Planujesz zdobyć inne informacje na opisywany wątek? Na pewno notka z witryny (https://drlaptop.pl/blog/) także je posiada, więc kliknij w to miejsce i poznaj je szczegółowo.

Łatwo odbieraki prądu rozpoznać po układzie – te starszej generacji miewają wygląd zespolonych trójkątów, natomiast te najnowocześniejsze to połowa trójkąta. Można je zobaczyć na .

Najogromniejszym problemem urządzeń zasilanych energią elektryczną w tym tramwajów jak też pociągów jest gwałtowny niekontrolowany wzrost napięcia w sieci, na przykład przez uderzenie pioruna w trakcję elektryczną. Żeby ochronić podłączony do obwodu motor elektryczny wykorzystuje się tak zwane wyłączniki silnikowe – . Są to urządzenia jakie w określonych okolicznościach komputerowo odłączają motor od sieci zapobiegając w ów sposób jego zepsuciu.

Komentarze |0|

*

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Kategoria: Bez kategorii
Tagi: , ,